و دوباره ال کلاسیکو. رئال مادرید و بارسا این بار در یک چهارم نهایی جام حذفی اسپانیا به هم رسیدند و بامداد پنجشنبه (ساعت 0:30 ) در سانتیاگو برنابئو با هم روبه‌رو می‌شوند.

فوتبال

مورینیو هرچند رئال را با اختلاف 5 امتیاز نسبت به بارسا به صدر جدول لالیگا رسانده، ولی هنوز نتوانسته راهی برای برتری مقابل بارسا در بازی‌های مستقیم پیدا کند. او هرچند قبلا با چلسی و اینتر بارسا را شکست داده، ولی به‌عنوان سرمربی رئال مادرید کارنامه ضعیفی مقابل بارسا دارد و در 8 رویارویی‌اش تنها یک بار برنده شده است. اگر از تنها پیروزی مورینیو که در فینال جام حذفی سال گذشته به دست آمد بگذریم، رئال با این مربی 3‌بار مقابل بارسا به تساوی رسیده و 4 بار مغلوب شده است؛ از جمله آخرین مصاف دو تیم که در لالیگا با برتری 3 بر یک بارسا در سانتیاگو برنابئو به پایان رسید. جالب اینکه این تنها شکست رئال مادرید در 23 بازی اخیر این تیم به شمار می‌رود و 22 بازی دیگر به نفع مادریدی‌ها به پایان رسیده است.

به‌نظر می‌رسد شکست‌های تحقیرآمیز فصول اخیر مقابل بارسا، روحیه بازیکنان رئال برای موفقیت در ال کلاسیکو را از بین برده و حتی مردی مثل مورینیو که در تهییج شاگردانش تبحر دارد، نتوانسته راهی برای این مشکل پیدا کند. در آخرین رویارویی دو تیم هم رئال مادرید شروع بهتری داشت، ولی بعد از اینکه بارسا توانست 2 بر یک پیش بیفتد، کاملا از هم پاشید تا گل سوم را هم به‌راحتی دریافت کند.

ژاوی، کاپیتان بارسا در مورد این فرضیه می‌گوید:« باید از بازیکنان رئال بپرسید که آیا ما روحیه آنها را از بین برده‌ایم؟ بردن یا باختن تاثیر زیادی در روحیه یک تیم دارد. تیم برنده همیشه اعتماد به نفس فوق‌العاده‌ای به دست می‌آورد.»

افت رئال در سال جدید

مورینیو اما این بار علاوه بر تقویت روحیه بازیکنانش، باید نگران آمادگی بدنی آنها هم باشد. پس از نخستین بازی رئال در سال جدید که با برتری 3 بر 2 این تیم برابر مالاگا در جام حذفی به پایان رسید، مورینیو از بازیکنانش به‌خاطر اینکه در تعطیلات مراقب وضعیت بدنی‌شان نبوده‌اند خشمگین بود. این تیم در بازی‌های بعدی هم هرچند به پیروزی رسید ولی نمایش خوبی نداشت؛ از جمله بازی شنبه شب برابر مایورکا که اشتباه داور در نپذیرفتن گل سالم میزبان هم به‌داد این تیم رسید. علاوه بر این مورینیو برای این بازی خدیرا و‌ دی‌ماریا، 2 هافبک اصلی ‌اش را به‌دلیل مصدومیت و آربلوا را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد و همین پیش‌بینی ترکیب اصلی این تیم را دشوار کرده است.

معمای رونالدو

بزرگ‌ترین دغدغه این روزهای مورینیو اما آماده نبودن رونالدو است. ستاره رئال مادرید سال 2012 را خیلی بد شروع کرده و در 4 بازی تنها یک گل زده است. او در ال کلاسیکو‌ها هم کارنامه ضعیفی دارد و بر خلاف مسی، رقیب اصلی‌اش در دنیای فوتبال هرگز نتوانسته در این بازی مهم بدرخشد.

او در آخرین ال کلاسیکو هم به قدری ضعیف بود که با فریادهای اعتراض‌آمیز هواداران رئال روبه‌رو شد و هنوز هم رابطه خصمانه‌ای با هم دارند. با وجود این، ستاره پرتغالی که با 21گل زده، بهترین گلزن این فصل لالیگا محسوب می‌شود، در آخرین مصاحبه‌‌اش مدعی شد که برای این بازی فشاری احساس نمی‌کند؛ «برنامه من قبل از همه بازی‌ها یکسان است. سعی می‌کنم بخندم، جوک بگویم و به موسیقی گوش بدهم. من خودم را تحت فشار نمی‌گذارم. اگر این کار را بکنید لحظات سختی خواهید داشت. این روش آماده‌سازی‌ من است و فرقی نمی‌کند با بارسا بازی کنیم یا یک تیم دیگر.» در این شرایط امید اصلی مورینیو برای گلزنی بن زماست. مهاجم فرانسوی در این فصل در اوج آمادگی است و حتی مسی در مصاحبه اخیرش با فرانس فوتبال او را یکی از مدعیان فتح توپ طلای 2012 نامید.

باز هم مسی

گواردیولا هم برای این بازی ویا، آفلای و پدرو، 3مهره تهاجمی‌‌اش را به‌دلیل مصدومیت و سیدو کیتا را به‌دلیل شرکت در جام ملت‌های آفریقا در اختیار ندارد. سرمربی بارسا اما می‌تواند مثل همیشه روی مسی حساب کند که به تازگی برنده توپ طلا شده و در بازی یکشنبه شب مقابل بتیس زننده 2گل تیمش بود. او همیشه در ال‌کلاسیکو درخشیده و ژاوی درباره او می‌گوید:« لئو همیشه بازیکن سرنوشت‌سازی‌ بوده و عاشق این بازی‌های حساس بوده است.»

کد خبر 157568
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز